every things you need
 
 
پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : مهدی &ماكان

 سونی پلی استیشن پورتابل (پی اس پی) - گو

 
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:کنسول پورتابل - نوع درایو بازی : ندارد
پردازشگر:پردازشگر اصلی: PSP CPU (system clock frequency 1-333 MHz) - پردازشگر گرافیکی : 128 بیت - حافظه رم : 64 - کارت گرافیک - 128-bit - 2D/3D graphics acceleration
خروجی / ورودی:شبکه بی سیم Wi-Fi - بلوتوث - پورت USB - شبکه Ethernet
سایر قابلیت ها:هارد دیسک 16 گیگابایت - کارت خوان
:: نقد و بررسی Sony PlayStation Portable (PSP) - Go
بالاخره سونی مدل جدید PSP خود را پس از شایعات بسیار درباره ی عملکردهای آن روانه ی بازار ساخت. با اینکه پیش از این صحبت های زیادی درباره ی آن شده بود، این بار شاهد بهبودها، پیشرفت ها و از بعضی جهات کمبودهایی نسبت به مدل های قبلی در این مدل شاهد هستیم. شاید اندازه ی کوچکتر و وزن سبک تر را یک بهبود در نظر بگیریم و عدم توانایی در سازگاری با بعضی متعلقات PSPهای قبلی و نداشتن برنامه ی UMD Conversion را کمبود. در زیر درباره ی آن بیشتر توضیح خواهیم داد. 
یکی از بزرگترین تغییرات در مدل جدید PSP کوچکتر شدن ابعاد آن است. شکی نیست که این کوچک شدن به علت در آوردن UMD drive رخ داده است. ضخامت و طول آن به طور چشمگیری نسبت به PSP 2000 کاهش یافته است. ولی عرض آن نیز در مقایسه بسیار جمع و جور تر شده است و این نیز به علت صفحه ی کلید کشویی جدید آن است که با اشاره ای کوچک و بسیار آسان باز و بسته می شود. بدنه ی آن مشکی و براق است و بسیار مستعد بر جای ماندن اثر انگشت بر روی آن می باشد. نمایشگر 3.8 اینچی به طور ظریفی کوچکتر است ولی این را نیز باید گفت که تا وقتی آن را در کنار PSP 2000 مقایسه نکرده بودیم متوجه آن نشدیم. نکته ی دیگر و مثبتی که درباره ی این نمایشگر متوجه شدیم شارپنس بیشتر در نمایش رنگ ها نسبت به نمایشگر PSP 2000 بود. باتری PSP GO قابلیت در آمدن از قسمت خود را ندارد، بدین معنی که برای سفرهای طولانی مدت نمی توانید یک باتری اضافی برای تعویض به همراه خود داشته باشید. ما تست های خیلی دقیقی را درباره ی عمر باتری آن انجام ندادیم ولی در مدتی که با آن به بازی های ساده تر پرداختیم؛ باتری آن توانست حدود یک روز و نیم دوام بیاورد که بسیار عالی است. باتری PSP 2000 نیز تقریبا چنین عملکردی را دارد. PSP GO مجهز به بلوتوث می باشد و از همه مهم تر 16GB حافظه ی داخلی که با کارت حافظه ی MICRO خارجی قابل ارتقاء است.
ردیف دکمه های پایینی که در مدل های قبلی PSP دیده می شد؛ همگی از جای در آمده اند و در تمام سطح دستگاه پخش شده اند. دکمه های start و select بر روی صفحه ی کلید کشویی هستند و در حالت بسته از نظر پنهان می باشند. دکمه ی Home اکنون در قسمت سمت چپ نمایشگر قرار دارد. دکمه های کنترل روشنایی تصویر و صدا نیز در قسمت بالای مجموعه قرار دارند. این چیزی بود که ما چندان از آن خرسند نشدیم چرا که باید دستگاه را کج می کریم تا بتوانیم آن ها را مشاهده کنیم. در مدل های قبلی می توانستیم این کار را در حالی که چشممان بر روی نمایشگر ثابت است انجام دهیم. البته پس از چند بار انجام آن عادت خواهید کرد و انگشتانتان خود به خود جای آن ها را پیدا می کنند. 
سونی در این دستگاه از پورت miniUSB استفاده کرده است. کابل آن نیز در جعبه ی دستگاه و به همراه آن می باشد. ولی کابل های قدیمی که داشتید همه بی استفاده خواهند بود. درواقع بسیاری از متعلقات قدیمی شما مانند 1Seg tuner, GPS receiver, and camera دیگر با این دستگاه سازگاری ندارند و شما می بایست از یک GO converter استفاده نمایید. شیار Memory Stick Duo با یک شیار کارت حافظه ی Micro تعویض شده است. در کل باید گفت که ما مدل
نرم افزارهای دائمی نصب شده بر روی PSP GO بسیار متشابه با نرم افزارهای مدل های قبلی هستند و می توانند از طریق شبکه آپدیت نیز بشوند. ولی چیزهای جدیدی نیز در این مدل مشاهده می شوند. یکی از آن ها PauseGame است که قابلیت انجام شدن از طریق Home menu را دارد و به شما اجازه می دهد تا بازی را نگه دارید و به XMB بازگشت نمایید. فقط یک SaveGame می تواند نگهداری شود و به محض اینکه شما NewGame را بزنید، state قبلی از بین می رود. ویژگی دیگر یک ساعت آنالوگ و تقویم می باشد که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند. ولی این تقویم به جز اینکه قادر به مشخص کردن تاریخ تولد شما می باشد؛ کار فوق العاده ی دیگری را از آن ندیدیم. 
جمع بندی
اگر که قرار بود ما فقط به شکل ظاهری و سخت افزارهای دستگاه نگاه کنیم، می گفتیم که سونی کار بزرگی را انجام داده است. این یک دستگاه مستحکم، باریک و جمع و جور می باشد که بسیار شیک و کارآمد نیز هست. حافظه ی داخلی 16GB آن نیز یک پیشر فت بسیار خوب بوده است. ولی بعضی ناسازگاری ها با متعلقات و برنامه های PSPهای مدل های پیشین کمی باعث نگرانی می شود. به نظر می رسد که این ناسازگاری ها در واقع ناشی از عوض شدن نسل PSPها باشد و مدل های پس از این با مدل PSP GO سازگاری داشته باشند. PSP GO را نسبت به مدل های قبلی ترجیه می دهیم. مستحکم و سبک وزن است و نمایشگر آن نیز کیفیت خوبی دارند. با اینکه در دکمه های کنترل آن تغییراتی رخ داده است ولی همچنان کار کردن با آن ها ساده می باشد.

طراحی نوین و جمع و جور با صفحه ی کلید کشویی
نمایشگر 3.8اینچی 1670000 رنگ با شارپنس عالی
حافظه ی داخلی 16GB و قابلیت ارتقاء با کارت حافظه ی Micro
عمر زیاد باتری و توانایی شارژ دهی بالا

باتری غیر قابل تعویض
عدم سازگاری با بعضی متعلقات PSPهای قبلی
فاقد رادیو Wi-Fi می‌باشد


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام من و دوستم قصد داریم هر چی که برای خودمون جالبه اینجا برای شما بزاریم تازه شما با عضو شدن در وبلاگ ما عضو كانون هواداران وبلاگ ما مي شويد و مي توانيد از امكانات بسيار جالب وجذاب ما لذت ببريد و دانلود كنيد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که می خوای و آدرس everythingsyouneed.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 60309
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر







استخاره آنلاین با قرآن کریم


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید